שיווק בפייסבוק- פרקטיקה ופסיכולוגיה

ב 2007 ראיתי את בן זוגי שקוע במן אתר כחול שכזה ושאלתי אותו מה זה?? ולמה הוא צריך אותו אם יש לו כבר אותי? 🙂 (הכרנו בג'יי דייט), הרבה מים עברו בנהר מאז…

אחרי שהסכמתי להיפרד מהפחד הטכנולוגי להכיר משהו חדש הפייסבוק אפשר לי להקים עסק משגשג תוך כדי הריונות לידות ונוכחות גדולה בבית. הפקתי ירידים, פסטיבלים, סדנאות והקמתי את רשת הקבוצות "גדולה" בזכות השיווק בפייסבוק. יש לי המון ידע וניסיון בתחום הזה ולכן מצאתי לנכון להעביר אותו הלאה אליכן בצורה ממוקדת ומקיפה על מנת שגם אתן תוכלנה להשתמש במדיה הנפלאה הזאת לטובת העסק והלקוחות שלכן.

לפני שנתחיל חשוב לי להדגיש ששיווק בפייסבוק הוא יעיל בצורה בלתי רגילה כשאתן משכילות לעשות את העבודה שאותה אתן רוצות לשווק על הצד הטוב ביותר מחוץ לעולם הוירטואלי.  שימו לב שלצד השיווק אתן עובדות בעיסוק שלכן, מתמקצעות ופוגשות אנשים, מדברות על מה שאתן עושות, רוקמות שיתופי פעולה, לומדות ומתפתחות ללא הרף.

השיעור יהיה מורכב משני חלקים- פרקטיקה ופסיכולוגיה. על מנת שתוכלו לבחור את הדרך שהכי נכונה לכן לביטוי שיווקי בפייסבוק וכדי שתוכלו לפתח מודעות לחסמים פנימיים וליכולות שיש לכן וכדאי להשתמש בהן בנוגע לשיווק בפייסבוק.

פרקטיקה:

הפייסבוק כולל שלוש פלטפורמות לביטוי: הפרופיל האישי, דף עסקי וקבוצה.

הפרופיל האישי כשמו כן הוא, אישי. אנשים נכנסים לפייסבוק כדי לפגוש עוד אנשים, להתעדכן, להתאוורר, להתבדר. ולכן כשאתן רוצות לשווק את עצמכן ואת העסק שלכן דרך הפרופיל האישי עליכן לנסח פוסטים בצורה אישית.  לדוגמא לשתף בהתפתחות של העסק שלכן- לעלות צילומים של הקליניקה החדשה, שלכן במקום העבודה, יצירה חדשה שיצרתן, לשתף ממה אתן מתרגשות ומה משמח אתכן, לשתף ברגעי שיא ובהצלחות. יובל אברמוביץ בספרו "הרשימה" ממליץ להתייחס לפרופיל האישי בפייסבוק כמו העיתון האישי שלכן, תעלו בו כתבות ופרסומים לגביכן ולגבי העסק שלכן. כמו בעיתון- חשוב שיהיה רלוונטי לקוראים ועם מינימום פרסומות ישירות כי את זה אף אחד לא רוצה לקרוא על הקיר שלו. חשוב לשים תמונת פרופיל טובה שלכן בתמונת פרופיל ובתמונת נושא לשים תמונה שתשדר את מי שאתן בנוגע לעסק שלכן. למשל אם אתן יוצרות תכשיטים לא נכון לשים בתמונת נושא בפרופיל האישי תמונה פרסומית- פייסבוק יכול לחסום ואף לסגור את הפרופיל שלכן- כדאי לשים תמונה איכותית של התכשיטים או שלכן יוצרות את התכשיטים. תכניסו את חברי הפייסבוק שלכן לתהליך היצירה של העסק שלכן- תנו לו להרגיש חלק. זה יאפשר לחברים שלכן בפייסבוק להבין טוב יותר מה אתן עושות, להישאר במודעות שלהם, לפנות ולהפנות אליכם במידת הצורך.

דף עסקי בפייסבוק הוא עמוד נפרד מהפרופיל האישי והוא מיועד כולו לשיווק העסק שלכן. בתמונת הנושא שלו חשוב שתהיה תמונה שמשדרת עסק. לפרסם שם את השרות שאתן מוכרות בצורה בהירה וממוקדת. בתמונת הפרופיל בדף אפשר לשים תמונת לוגו או תמונה אישית שלכן. אם בחרתן בתמונה אישית רצוי תמונה מקצועית וכזאת שמשדרת מה שחשוב לכן לשדר דרך העסק שלכן- יופי, רוך, מקצועיות וכו'

שימו קישור לדף העסקי דרך הגדרות "מקום עבודה" בפרופיל האישי כדי שלאנשים יהיה קל להבין במה אתן עוסקות ולהגיע לדף.

בדף כדאי לעלות פוסטים מגוונים המשלבים גם ידע מקצועי- אל תחששו לפרסם ידע בחינם בתחום שלכן. חשבו על אנשים שהצליחו בתחומם, יש להם תוכניות טלוויזיה מלאות בידע שניתן בחינם, יש להם הרצאות יוטיוב שלמות בחינם. תפיצו ידע והשראה כחלק מהשיווק שלכן בנדיבות בדף העסקי ובמקביל תציעו למכירה את המוצרים ואת השרות שלכן- כך שהוא יהיה הרבה מעבר למה שניתן בחינם. אם זה ליווי אישי, או ידע נוסף, נרחב יותר וממוקד יותר.

כמו בשיטת המעשר ביהדות: עשרה אחוז במתנה ו 90% בתשלום.

איך נביא לקוחות ופעילות לדף העסקי שלנו?

1) פוסטים איכותיים, מעניינים עם הצעה לשמירה על קשר או מכירה- כמו הרשמה למפגש, מבצע, מכירה, רשימת תפוצה. לפני הפרסום חשוב לשים לב שיש בפוסט ערך מסוים שקשור לדף העסקי. טיפ, סיפור מעורר השראה, שימוש בהומור. כן.. כאן אתן נדרשות להיות יצירתיות. ממליצה לכן בחום רב לגשת לזמן השיווק כזמן יצירה, אחרת זה הופך לסיזיפי וחסר תשוקה. ככל שיותר כייף ליצור את הפוסט כך יותר כייף לקרוא אותו ולהיות מעורבים בו.

טיפ לכתיבה שיווקית: כתבו בצורה אינטואטיבית, בלי לסנן, אחר כך קראו וערכו בהתאם. כתבו בקצרה, עם רווחים ופסקאות, הוסיפו תמונה איכותית ורלוונטית. חשבו על אחת הלקוחות שלכן ודמיינו שאתן כותבות רק אליה ובשבילה כדי לייצר תוכן בעל ערך.

2) קידום ממומן- כדאי מאוד ללמוד בצורה מקיפה ועמוקה לפני שמשקיעים בקידום ממומן או לתת למישהו מקצועי שיעשה זאת עבורכן.

3) משחקים והגרלות

4) שיתוף בפרופיל האישי שלכן, בקבוצות שאתן פעילות בהן ופונות לקהל היעד שלכן.

קבוצת פייסבוק:

מניסיוני, אחרי שמונה שנים של עבודה שיווקית בפייסבוק, הקבוצה הסגורה היא הכלי הכי יעיל לעבודת שיווק שוטפת רציפה וללא עלות כספית. קבוצה היא אפשרות נהדרת ליצור קהילת לקוחות ולקוחות פוטנציאלים ולתת שרות יוצא מן הכלל באופן רציף. כדי ליצור קבוצה שתניב פירות כלקוחות עלייך להשקיע בקבוצה זמן ונוכחות, לעודד ביטוי והשתתפות של חברי הקבוצה ולבטא את עצמך בביטחון כאשת מקצוע. זו הזדמנות להיות בקשר טוב עם הקהל שלך, לבדוק מה הוא רוצה ומחפש, מה הוא אוהב ולתת לו מענה בהתאם. אני מאוד אוהבת לתת לחברות הקבוצה אפשרות להכיר אותי כאשת מקצוע באמצעות שרשורים מעוררים מודעות ומחשבה. במידה ואת מטפלת, מנחה ומדריכה זה יכול להיות קל עבורך לעשות זאת, אם את מוכרת תכשיטים את יכולה לעורר את הדיונים בקבוצה סביב הנושא שאת רוצה לקדם, לעלות שרשורי תמונות של תכשיטים והסיפור מאחוריהם, לעלות הדרכות ליצירת תכשיטים. אופציה נוספת היא לפתוח קבוצה עם שותפה או שתיים שיש לכן את אותו קהל יעד ולנהל את הקבוצה ביחד. יש היום המון דוגמאות ברשת לניהול יעיל של קבוצות איכותיות של בעלות עסק כמו "גדולה-הרפתקה של הצלחה" או "הבית של העצמאיות".

כדי לקרוא עוד וללמוד על ניהול קהילה בפייסבוק הכנסי למאמר הבא- איך להקים ולנהל קבוצת פייסבוק מצליחה?

ממליצה לך בחום:

ללמוד מקולגות ומאנשים שאת רואה שעושים שיווק יעיל בפייסבוק- לקבל מהם השראה והכוונה.

לפתוח גוגל- כל שאלה שיש לך כבר שאלו לפנייך. תשתמשי בד"ר גוגל ותקבלי תשובות לכל השאלות הטכניות שיש לך.

מה ששנוא עלייך אל תעשי ללקוחותייך. לא נעים לך ששולחים לך חומר פרסומי בלי שביקשת- אז אל תעשי את זה בעצמך.

תבדקי איך את בוחרת מה לרכוש ומתי, מה שמשפיע עלייך ישפיע על קהל היעד שלך.

תמצאי את הדרך להנות מהשיווק בפייסבוק אחרת זה ישחוק אותך ולא תצליחי להתמיד

 

הפסיכולוגיה שמאחורי השיווק בפייסבוק:

אנשים נכנסים לפייסבוק כדי לפגוש את עצמם, הם צורכים חדשות דרך הפייסבוק, מייצרים תקשורת, צוחקים, מתעצבים, מתעצבנים… מתעדכנים. תשימי לב איך את מגיבה ומה היחס שלך לפרסומים של אחרים. אם את מלאת שאת נפש מול קולגה שלך שכל הזמן משתפת בהצלחות שלה, תבדקי עם עצמך מאיפה נובע הקושי שלך בנוגע לזה: האם את לא מרגישה נוח לשתף בהצלחות? זה הרי חלק כל כך חשוב ומשמעותי מהשיווק ויאפשר למי שצריך ורוצה את השרות שלך למצוא אותך.

האם קשה לך לקרוא תוכן בעל ערך שקולגה שלך מפרסמת? שוב.. תבדקי בתוכך איפה זה פוגש אותך.

כל מה שמעורר אותך יש לו עבורך מסר, הכוונה לאיזו עשייה ושיווק נכון לך.

הרבה פעמים נשים מתעצבנות על הפייסבוק והחשיפה בו מתוך פחד שמא יש עוד המון כמוהן, זה מרגיש לפעמים שיש כל כך הרבה כמונו אז למה שמישהו יבוא דווקא אליי? ככל שנשכיל להסתכל לחשש הזה בעיניים ולמרות ויחד איתו נמשיך לבטא את עצמנו, לשווק ולצמוח מקצועית ואישית כך נצליח להנות משיווק מהנה שיניב לנו פירות מדויקים.

אין דרך אחת שנכונה לכולנו. אנשים מחפשים היום אותנטיות וכנות, שבעים מפרסומות וסיסמאות. תתאמני להביא את עצמך ואת עיסוקך בכנות, שקיפות, פתיחות ובנדיבות והפירות יחזרו אלייך בשפע.

כתבי לעצמך את יכולותייך והכישרונות שיש לך שיכולות לבוא לטובתך בשיווק בפייסבוק: אופטימיות, כנות, אותנטיות, כתיבה, צילום, תקשורת, משחקיות, התמדה, נחישות, סבלנות, אהבת אדם, יצירתיות, פתיחות, גמישות, רוך, חמלה וכן הלאה.

דוגמא לפוסט שיווקי יעיל שכתבתי אתמול והזמין נשים להירשם לראיון איתי-

יש בפוסט נופך אישי, משחקי ומשעשע ומצוין בו הערך בצורה ממוקדת ובהירה.

https://www.facebook.com/rayshlomi/posts/10155048183749450?pnref=story

אני ואלה פייסבוק

שימו לב לפרסומת בצד של ד"ר עמוס רולידר, כדי להצליח יותר ממה שאנו מצליחות עכשיו חשוב לעשות שיווק, להעריך את עצמנו כנשות מקצוע, לעבוד בצורה הטובה ביותר ולשווק שיווק ממוקד ובעל ערך.

במידה ויש לכן שאלות מוזמנות באהבה לפנות אליי ל rayshlomi@gmail.com

באהבה,

רעות רסלר

יוצרת קהילת "גדולה" לקידום נשים עצמאיות, מטפלת בפסיכודרמה

מלווה נשים בתהליכי צמיחה אישיים ועסקיים

יוצרת הקורס להצלחה עסקית בדרך נשית- http://anigdola.ravpage.co.il/anigdola

054-2267220

 

הי, אפשר להשאיר לי כאן תגובה (-:

השאר תגובה





דילוג לתוכן