טעויות שעשיתי עם כסף

מכירות את התחושה הזאת שאתן משקיעות את הלב והנשמה בעבודה ולאחר מכן, כשאתן נשארות עם עצמכן ועם מה שנשאר לכן ביד- אתן מרגישות פרייאריות?

אתן לא היחידות.
בתחילת דרכי עשיתי אינספור טעויות עם כסף וגביה,
אשתף אתכן בשתי טעויות שבזכותן למדתי המון על התמודדות עם כסף בעסק, הטעויות הללו בסופו של דבר היו עבורי בית ספר מצוין לאיך להרוויח יותר כסף ממה שאני אוהבת לעשות:

1. במפגש הראשון של גדולה רחובות היו 50 נשים בקפה זואי מהן גביתי 35 ש"ח, בדיוק כפי שהמסעדה גבתה ממני על כל מנה. הגביה נעשתה באופן פאסיבי:, הנחתי קופסא בכניסה וכל אחת שמה ולקחה עודף. אתן בטח מנחשות שבסופו של המפגש נאלצתי להוסיף סכום כסף לא מבוטל גם על מנות שהוגשו וגם על השירות של המלצרים. מפגש הבא בחודש לאחר מכן, פתחתי אירוע ועדכנתי שהמחיר הוא 60 ש"ח. 40 נשים נרשמו למפגש אבל מה שהלך איתי לישון בלילה הן שתי תגובות תוהות על מה ולמה המחיר כמעט הוכפל…
תמחור וגביה של 60 ש"ח על הנחיית מפגש מעצים ומקדם שכולל ארוחת בוקר מפנקת ושירות, כיסה את העלויות אבל לא השאיר בידי הכנסה שתכסה את שעות העבודה שלי סביב המפגש והקבוצה והמשכתי להרגיש פרייארית אז מפגש לאחר מכן- גביתי 80…
כל חודש עדכנתי את המחיר עד שמצאתי את המחיר שהתאים לי וללקוחות הקבועות והנאמנות שהסכימו לחזור כל פעם במחיר אחר.
זה נראה כל כך לא מקצועי ואמין אבל כל ההתנדנדות הזאת נעשתה בתום לב ומתוך למידה, קבלתי את התהליך והשינויים בטבעיות וסלחנות וכך גם רב לקוחותיי, שחלק נכבד מהן מלוות אותי עד היום.

2. בפסטיבל גדולה הראשון שערכתי לפני יותר משנה, השקעתי זמן ואנרגיה רבים כמו גם כסף על עזרה, השכרת המקום, פרסום ושיווק. אחת המטרות העיקריות שלי מהפסטיבל, מלבד ההנאה שבעשייה והנתינה למשתתפות ולצוות הפסטיבל, הייתה להרוויח כסף. לא הגשמתי את המטרה האחרונה. כלפי חוץ, הפסטיבל היה הצלחה אדירה, הנשים שהשתתפו וצוות הפסטיבל מאוד נהנו, התגובות היו חמות אבל אני נשארתי עם הרגשה שמה שרואים כלפי חוץ הוא שקרי ומצוי בפער אדיר למה שמתרחש מבחינה כלכלית. לתחושתי הפסדתי הרבה כסף. היום אני מבינה שכל עשייה חדשה וראשונית היא השקעה, למידה ושיווק מדויק לקראת העשייה שתגיע לאחר מכן. ובאמת כך היה, בפסטיבל השנה הצלחתי גם לתת שירות מצוין למשתתפות ולצוות הפסטיבל, גם להנות וגם להרוויח כסף בהתאם לציפיות שלי ולמה שחשבתי שאני ראויה לו.

היום תחושת הפרייאריות עבורי היא תמרור שמורה לי לעצור ולבדוק איזה שינוי אני צריכה לעשות:
פנימי או חיצוני. בגביה או/ו בתמחור, במיקוד לקהל היעד, באופן שאני פונה אליו או בתחום אחר.
מוזמנות באהבה לעשות את הבדיקה הזאת יחד בכמה הזדמנויות קרובות:

קבוצת פסיכורדמה עסקית  מתרגשת להעביר לכן הלאה את מה שהפסיכודרמה לימדה אותי. ליצור לעצמי את מציאות חיי, לבנות לעצמי את הקריירה בדרך שלי ולעזור גם לאחרות להגשים חלומות. הקבוצה מיועדת למי שרוצה לעבור הקיץ קפיצת גדילה משמעותית אישית ועסקית.   6 מפגשים קבוצתיים+ שני מפגשים אישיים. ימי חמישי בבוקר החל מה 17/7 ברחובות. . פרטים נוספים כאן:  http://bit.ly/1ivmgyj
 סדנת שיווק ושפע- להרוויח כמו גדולה – מחזור שלישי, בהנחייתי ובהנחיית אפרת רכלי.  הסדנה ששינתה לי את יחסיי עם כסף ועם שפע והעבירה אותי מתודעת חסר לתודעת שפע תמידית וכפי שאתן יודעות- שפע נמשך לשפע. שני מפגשים מרוכזים בימי שלישי בבוקר החל מה 15/7 ברחובות.  פרטים נוספים כאן:  http://on.fb.me/1maiawa

הרצאת ערב : "להתאהב בשיווק, להיות גדולה" בהרצאה אתן לכן כלים לשיווק יצירתי, מהנה ויעיל. יהיה זמן לשאלות אישיות במהלך ובסוף ההרצאה. נפגש ביום ה' הקרוב 10/7  20:00 עד 22:00 בבית אימון במושב סתריה (על כביש 40, בין צומת בילו לרמלה ליד רחובות). 50 ש"ח. התשלום בכניסה להרצאה במזומן. ההרשמה מראש במייל.

 

שלכן,

רעות שלומי רסלר

rayshlomi@gmail.com 054-2267220

הי, אפשר להשאיר לי כאן תגובה (-:

השאר תגובה





דילוג לתוכן