טיפים שיווקיים של עצמאיות מהשטח

 

לפניכן אוסף טיפים שיווקיים ששותפו במסגרת תחרות גדולה השנתית השניה לאישה העצמאית:

1. הטיפ של רוית שטרן גינת, דולה ומדריכת הכנה ללידה: "הטיפ שלי הוא טיפ: אני מעלה לדף הפייסבוק שלי טיפים מלווים בתמונות. טיפים כנים ורציניים ללא רמז שיווקי בתוכם, וזה מוכיח את עצמו בצורה יפה".

2. הטיפ של איילת בלומנפלד, מטפלת בטווינה ובעיסוי שוודי: "אני נותנת טיפולים במתנה לימי הולדת של חברים, לאחרי לידה ולאירועים משמחים בסגנון. הרבה פעמים אותם החברים ממליצים עלי לחברים אחרים, או מזמינים ממני שוברי טיפול כמתנה למישהו שהם רוצים לפנק".

3. הטיפ של הדס יוספוביץ, אבחון בצבע ואימון אישי: "אני מעלה לדף שלי נושאים שונים הקשורים למשמעות הצבע עם נקודות התייחסות מעשיות. חשוב לי לתת מידע גם ברמת החשיבה וגם ברמת הרגש כי אני מאמינה שכשיש חיבור רגשי הכל עובד טוב יותר. זו דוגמה לפוסט שהעליתי : יש ימים בהם הסדקים של חיינו מכאיבים ושורפים. הם שם מזכירים את הרגע הזה שכל כך אני רוצה לשכוח ומנסה לדחוף ולדחוק אותו עמוק עמוק כדי שלא יעלה שוב. 
הסדק האדום שמזכיר לי את האהבה שלא מומשה
הסדק הוורוד שמזכיר לי את כל הפעמים שהייתי לבד עם הכאב
הסדק הכתום שמזכיר לי את הפעם ההיא שחוויתי כוחנות או אלימות
הסדק הסגול שמזכיר לי את העצב שאני סוחבת איתי כל כך הרבה שנים
הסדק הכחול שמזכיר לי את כל המילים המקטינות ששמעתי

יש סדקים שאפשר לרפא, ולצבוע בצבע חדש, רענן ומקל.
הרימו טלפון והתחילו למלא את הסדקים של חייכם".

4. הטיפ של רוחמה רביאן סלע, הדרכה לשיווק בפייסבוק: "שיווק זה כיף! יש מליון דרכים לשווק את העסק שלך, מצאי לך את הדרך שנוחה והכיפיית לך ביותר. לפעמים כדאי לשבת עם אשת מקצוע שתגלה לך עולם חדש ותראה לך איך דברים שבעבר חשבת שקשים ולא בשבילך הם כיף גדול. בנוסף – שווקי מהלב בשילוב עם הראש, לא רק עם הראש. טיפ שלישי: הכנסי לדף שלי, יש שם שפע של טיפים מעולים"

5. הטיפ של לימור רביד, ייעוץ אישי וארגוני: "טיפ #1 לתת שירות חינמי שמוביל לרכישת שירות . במקרה שלי מול מחפשי עבודה מזמינה לשלוח אלי קורות חיים לבדיקה חינמית ושולחת להם תגובה מושקעת שבסופה מזמינה אותם לקבל שירותי מקצועיים בהתאם לצורך האישי שלהם (כתיבה מקצועית של קורות החיים, הכנה לראיונות עבודה ולמרכזי הערכה וכו').  טיפ #2 כתיבת מאמרים מקצועיים. כתיבת מאמרים ממצבת אתכן כנשות מקצוע וברות סמכה בתחום חשוב להוסיף בסוף המאמר דרך התקשרות (אני ממש רואה את ההבדל בין מאמרים שפורסמו עם כתובת המייל שלי לאלו שלא). טיפ #3 השתתפות בקבוצות מקצועיות בתחום העיסוק (בלינקדין ובפייסבוק) ומענה לקולגות ולקוחות פוטנציאלים מאפשר הן יצירת קשר בינאישי עם לקוחות פונטציאלים אחרי שהם מקבלים כבר ערך כלשהו והן מיצוב כאשת מקצוע מובילה".

6. הטיפ של שרון דוידויץ, דיאטנית ומאמנת: "טיפ שיווקי- ליצור ולשמור על קשר טוב , קשר אישי ומקצועי עם קולגות-כלומר "מתחרות" שלך! מנסיוני- מהן אני מקבלת הכי הרבה הפניות!!! הן באמת יודעות את הערך של העבודה שלך, יודעות לזהות עד כמה את תותחית ומעולה במה שאת עושה ואם הן לא יכולות להעביר הרצאה, לקבל מטופל מסיבות שונות- היא תפנה אל הוקלגה המוערכת שלה. כלומר אלייך. ולהיפך!".

7. הטיפ של מלי פיליפסבורן, אשת נדל"ן, מגשרת ועיתונאית: "טיפ שיווקי : נתינה מלאת יושרה ונטולת כל אינטרסים. כלהלן : לתת טיפ כל יום כל היום ולכל מי שרק מוכן ומזומן לשמוע ולקבל. זה מדהים איך הכל חוזר ובגדול וממקומות שאפילו לא מצפים. כוונתי לנתינה כנה , אמיתית , מלאת יושרה ונטולת כל אינטרסים. המון תודה ! מלי פיליפסבורן 052-2943423".

8. הטיפ של מיכל גולני, מאמנת כושר אישית: "השיווק הכי מוצלח בעמוד העיסקי שלי הוא כזה שמאחוריו השקעתי מחשבה ללקוח האינדיבידואל שלי. ז״א פוסט שפונה אל כל לקוח ולקוח כאינדוידואל ונותן מענה לצורך או רצון ייחודי. הפוסט כמובן מוגש לכולם אך בנושא או בעיה בה הוא פונה- יש תחושה אינדוידואלית ללקוח".

9. הטיפ של עינת מסטודיו געש: " הטיפ שלי – לעולם אל תתני שירות או מוצר בחינם. זה ממצב אותך במקום מתחנן ומתרפס. אנשים לא מעריכים מה שהם מקבלים במתנה. זיכרי תמיד שמה שאת עושה שווה הרבה מ-א-ו-ד ומי שרוצה לקבל אותו חייב לשלם עליו.
מה כן אפשר (וכדאי) לתת? – אפשר לתת ידע, בחינם ובנדיבות.
נתינת ידע שמה אותך במקום של המייעצת והמדריכה, ממתגת אותך כמומחית, אחת שמבינה היטב את התחום שבו היא עוסקת.
אני מעבירה סדנאות מיתוג לבעלי עסקים קטנים, לפעמים בתשלום סמלי ולפעמים בהתנדבות. ברוב המקרים אני יוצאת מהסדנאות האלו עם כמה לקוחות חדשים. חוצמזה, אני מאוד נהנית מהסדנאות האלה אבל זה כבר טיפ אחר – חפשי תמיד את ערוץ השיווק שמשמח אותך".

10. הטיפ של נעמה מסיקה, נורמולוגית לקשרי נשמה: "הטיפ השיווקי שלי – ההבנה שמה שמשווק אותי ואת השירות שלי הכי טוב ומביא בפועל לפנייה ישירה אלי ולתיאום פגישה הוא – פוסטים בהם אני מספרת ומסבירה מתוך הניסיון האישי שלי . רוב המיועצות שלי הגיעו בעקבות פוסטים כאלה מתוך הזדהות והיכולת שלהם להתחבר אלי דרכם . אני מרגישה ( מניסיון על עצמי ומהעסק ) שקל יותר לפנות לאיש מקצוע כשאת מתחברת אליו ומרגישה שהוא מדבר וחווה את הדברים שאת עוברת בעצמך וכמובן שיש לו את היכולת לסייע במקצועיות . לסיכום – תביאי את עצמך באותנטיות , תרשי לעצמך להיחשף , לדבר בגובה העיניים ולכתוב מתוך הניסיון שלך בתחום שאת עוסקת בו כך הלקוחות שלך יוכלו להתחבר אליך בקלות ובטבעיות".

11. הטיפ של איטה טל-אור, מורת דרך ברשת: "כמי שעוסקת בשחרור מחסומים בדרך להצלחה בשיווק, אני ממליצה לראות בשיווק כלי להביא טוב לעולם! כי הרבה רואות בו הכרח, או מכשלו בדרך לדבר האמיתי, כמו שחשוב לך לעשות שינוי משמעותי ללקוחות שלך בתחום המומחיות שלך, את יכולה להביא את המומחיות שלך גם לשיווק ולעשות את השליחות שלך בעולם גם דרך השיווק – ולהגדיל את הטוב בעולם".

12. הטיפ של גזית מרגלית, פיזיוטרפיסטית לרצפת האגן: "טיפ שלי הוא להרפות… אני יודעת, זה נשמע לא קשור.. אבל לומדת כל פעם מחדש שכדי להתקדם, להתחזק, ללמוד, לשווק צריך קודם כל להרפות. משם… ממקום המנוחה האמיתי, הנכון.. יצא משהו נכון יותר, כנה יותר, חזק, אמיתי ועוצמתי יותר".

13. הטיפ של תרצה שני, דיאטנית שמבינה הורים: "לבדוק מה הצורך הקרוב של קהל היעד בהתאם לתאריכי השנה ולהתאים לו כלי עבודה פשוט ומושך את העיין שישדרג להם את החיים, לדוגמה מערכת הכריכים שהכנתי לקראת תחילת שנת הלימודים".

14. הטיפ של חופית מנו, דולה: "הטיפ השיווקי שלי-להנות מהדרך 
אני מבינה שהדרך היחידה שהלקוחה האידאלית שלי, שתרוויח המון מהשירותים שלי,תגיע אלי, זה אם אני אביא את עצמי החוצה.
אם אני אכתוב,אהיה נוכחת , אדבר על זה ובעיקר מהלב. 
רק ככה היא תדע שאני קיימת ושיש לי מה לתת לה. 
כשאני משווקת מהמקום הזה,זה ממש כיף ואני גם נהנית מהדרך !".

15. הטיפ של סאלי תדמור, מאמנת ומורה להתמקדות: "יש לי כמה טיפים, די הרבה למעשה… תמונות מקצועיות, רצוי עם לקוחות, הופכות אתר להרבה יותר שווקי. סרטונים – עוד יותר (אבל לא רק סרטונים, לחלק מהאנשים אין סבלנות לצפות). ומשמעותי ביותר – וממה שאני רואה הרבה אנשים לא קולעים שם – אלו מאמרים, אבל טובים. לא כל מאמרים יהיו שווקיים. יש פה קטע שכתבתי עם 10 נקודות איך לכתוב מאמר שווקי מעולה. זה מנסיון כי נראה לי שהצלחתי לכתוב כמה כאלה שמביאים לי הרבה עבודה".

16. הטיפ של עינת פרנבך בן אהרון, הילרית ומנחת סדנאות דמיון מודרך: "אני מסתובבת עם כרטיסי ביקור המעניקים 30% הנחה על הטיפול הראשון. נותנת כרטיסים לאנשים שמכירים אותי שיעבירו הלאה וגם חוברת לבעלי מקצוע מתחומים שונים ומחליפה איתם כרטיסים – הם מחלקים את שלי ואני את שלהם. למשל: השבוע חברתי לפדיקוריסטית המהממת שלי. היא מחלקת את הכרטיסים שלי ללקוחותיה ואני את שלה . עוד טיפ: לתת הרצאות וליזום סדנאות בחברות, ארגונים וגם לכלל. ככה מגיעים להרבה אנשים בצורה איכותית (חושפים קבוצת אנשים ליכולות שלנו) וכל אחד מהם יכול להגיע אליי לטיפול פרטני ו/או להמליץ עליי מתוך היכרות אישית. וכמובן: להיות פעילים באתרים רלוונטיים, בפייסבוק, בפורומים, באתר המקצועי, ביו טיוב ואיפה שאפשר. אינטרנט זו חשיפה מעולה ורצוי לנצל אותה עד תום. אגב, גם מודעות בפייסבוק ובאנרים באתרים רלוונטיים יכולים לעזור (וגם קידום בגוגל) אבל זה כבר עולה כסף".

17. הטיפ של יעל רוזנפלד יניב, ניהול תוכן ורשתות חברתיות: "לחשוב על העסק שלך באופן רחב – כאילו הוא "יישות" בפני עצמה, עם תכונות מורכבות ועולם מלא תוכן. מה העסק שלך היה אוהב לקרוא? לאיזו מוזיקה הוא היה אוהב להקשיב? אילו תמונות היו מתחברות אליו? אילו צבעים…? <גם אם בעינייך "העסק הוא את", שווה להרחיב את נקודת ההסתכלות ל"העסק הוא אני+הלקוחות שלי" שזה אחר לגמרי לפעמים".

18. הטיפ של ענבל פרג, מלווה נשים דרך פסיכותרפיה גופנית: "אני קצת חלודה כי עקב ההריון והלידה לא עבדתי תקופה מבחירה. גם נושא השיווק , איך לומר, אף פעם לא התחברתי לזה. כשעשיתי, הרבה פעמים מה שעבד בשבילי כשכלל לא התכוונתחי לשווק, שלא חשבתי על זה, אלא נתינה מהלב. הרבה פעמים קרה לי שהיתה לידי אשה עם כאב כלשהו פיזי או רגשי ונתתי לה מגע או עצה , סתם כך פשוט כדי לעשות טוב, והיא רצתה להמשיך איתי תהליך".

19. הטיפ של סיון סניור, המעוררת: "טיפ 1: להבדיל בין השוטף לדחוף. זה נשמע קטן, אבל זה משנה את כל ההסתכלות על העסק. אחרת השוטף פשוט שוטף אותנו בזרם החיים ולא נשאר פנאי לחשוב. טיפ 2: לא להיות תגובתית למסיחי דעת. גם כאלו מסוג פייסבוק, מסנג'ר וסקייפ – הם תמיד סגורים כשאני מפתחת שירות | מוצר חדש. ולא להיות תגובתית גם ללקוחות | חברות | משפחה – יש שעות עבודה מוגדרות ובתוכן לא לתת לאף אחד את הזמן שלנו. טיפ 3: להתייחס לשיווק כאל חלק מהותי מהעסק. לתת לו לפחות 20-30% מנפח הפעילות שלך. שיווק משמעותו יצירת מעמדי מכירה. שם נמצא הכסף. טיפ מספר 4: להשקיע וללמוד שיווק באותה הרצינות שבה למדת את המקצוע שלך. כי זה מה שבסופו-של-דבר ירים את העסק. טיפ מספר 5: לתת מהידע שלך בחינם אבל – וזה אבל גדול! – במקומות מסוימים ורק במקומות שפתוחים לכולם. לדוגמה לענות על שאלות בדף מקצועי בפייסבוק, בפורומים ובמקומות שיש עוד אנשים ושהידע נשאר שם. לתת ידע איכותי ונדיב. טיפ מספר 6: לחבר בין כל המקומות שאת נותנת בהם מהידע שלך. להוביל את מי שעוקב אחרייך. לא סתם "להשפריץ" ידע בכל מיני זירות, אלא ממש להוליך. להוביל. אני קוראת לזה לסלול נתיבים ולהניח לבנים בדרך לטירה שלך".

20. הטיפ של עדי קידר, מעצבת גרפית: "הטיפ שלי: אל תמכרי. ספרי מה את אוהבת במה שאת עושה. אם תנסי למכור לרוב זה ייצור דחייה. אבל, כאשר את מספרת מה את אוהבת לעשות ואיך את עושה זאת. כל מה שתגידי יישמע משכנע ואמיתי כי זה בא מהלב, מהאהבה למה שאת עושה. (ותודה ללקוח פוטנציאלי ששאל אותי לפני יומיים "ספרי לי מה את אוהבת לעשות" כמובן שבהקשר למקצוע שלי. השיחה קלחה והייתה כל כך נעימה וזורמת שלא הרגשתי שאני בעצם מוכרת בכיף). טיפ נוסף:
אל תפחדי לנדב מידע. זה מצביע על ביטחון, על ידע ועוד עלול (חס וחלילה) לעשות רושם טוב, ובמקרה הגרוע עוד עלולים לחזור אליך כשבאמת צריכים את עבודתך".

21. הטיפ של נורית נחום, מאמנת לעצמיות בקריירה: "הטיפ השיווקי שלי מתמקד במקום שממנו את יוצאת אל השיווק: באיזה סטייט אוף מיינד את? האם את לחוצה? מוטרדת? מה מנהל אותך שם? ככל שהפוקוס שלך הוא יותר בתרומה שלך לעולם, ברצון הכן שלך לתת ערך – את הערך הייחודי שלך (!), כך השיווק שלך יותר אותנטי וסוחף. שימי בצד את החששות, את האגו, את "מה שיגידו" והשמיעי את קולך כדי להפיץ מכל הלב את השפע שלך. זה יחדור ישר ללב ויעשה הרבה טוב לאנשים  האמיני".

22. הטיפ של מיכל ארד, מנטורית לחיים: " טיפ: להיות אותנטית וקשובה לערכים שלי בכל צעד ולסמוך…
בשיווק אין מה שצריך לעשות יש את מי שאני ומה שמדויק לי".

23. הטיפ של דנה סבן, רפלקסולוגית: "התקשורת צריכה להיות זמינה מאוד זמינה ופשוטה בכל מהלך שיווקי. גם אם חילקתי ,מידע, טיפים, הנחה…. בסופו של דבר היד צריכה להיות קלה לעשות את הצעד".

24. הטיפ של עינב ישפה, רפלקסולוגית: "אני חושבת שהכי טוב זה לא לנסות לשווק ולא לנסות למכור שום דבר. להציע פתרונות- לראות מי עומדת מולי ומה היא צריכה ולהציע לה את הפתרונות האפשריים לבעיה שלה.
ובנוסף, לתת לה דוגמה של מישהי אחרת במצבה וכיצד הצלחתי לעזור לה.  זו הדרך שעובדת לי הכי טוב".

25. הטיפ של דנה שחר מגלגולים תנועה ומים: "הטיפ שלי זה לדבר אל הלקוח בגובה העיניים, להתחבר איתו ולהקשיב…להקשיב מה אומר, מה מפריע לו. להבין אותו ואז לדעת להציע לו את הדבר שמתאים לו. טיפ נוסף…להביא את עצמך, לחשוף גם דברים אישיים שקשורים אלייך, לתת ללקוח את התחושה שיש אדם שנמצא מאחורי המוצר! אנשים מתחברים לאנשים ולא למוצרים!"

26. הטיפ של ורד פרי, מטפלת בנשים במצבי משבר ופרידה: " הטיפ שלי הוא קודם כל ולפני הכל לשווק באפיק השיווק אליו את מתחברת. יש הרבה אפיקי שיווק (פייסבוק, קבוצות, מאמרים,מעגלים עיסקיים ועד ועוד) אבל לא כל אפיקי השיווק מתאימים לנו, לאופי שלנו וליכולות שלנו. ברגע שתשווקי באפיק בו את מרגישה נוח השיווק יהיה הרבה יותר אפקטיבי, אותנטי ויעיל. טיפ נוסף הוא להתמקד בתועלת של הלקוח, מה יוצא לו מזה ועם זה לכתוב מסר שיווקי. עליך לזהות ולכתוב את הערך האמיתי שהמוצר/שירות שלך מעניק ללקוח הפוטנציאלי שלך. אל תמציאי לשם השיווק את התועלת פשוט תחפשי עד שתמצאי מה התועלת ללקוח שמייחדת אותך . את מה שלמדת, מי את, מה יכולותייך וכל היתר שימי במקום אחר ולא בכותרת . הכותרת השיווקית נועדה ללקוח ולמה יוצא לו מזה. בהצלחה".

27. הטיפ של מירב יצחק, מעצבת תכשיטים וקוסמטיקאית: " אני שולחת שובר מתנה בימי הולדת
ואני מפרסמת עבור הלקוחות שלי מאמרים שאני כותבת ובהם הסברים וטיפים לטיפוח אישי".

 

 לקישור ישיר לטיפים בפייסבוק אנא לחצי עליי.

 

 

הי, אפשר להשאיר לי כאן תגובה (-:

‏2 תגובות

  1. nike air max pas cher ב- מרץ 9, 2014 בשעה 10:33 am

    Very informative blog article.



  2. רעות שלומי רסלר ב- מרץ 9, 2014 בשעה 10:51 am

    תודה רבה!



השאר תגובה





דילוג לתוכן