איך לבנות, להנחות לשווק סדנה/קבוצה?

יש משהו בקבוצה שמתכנסת יחד למטרה אחת ויותר שפותח לי את הלב, מרחב של למידה שמאפשר גם שיתוף אותנטי ללא שיפוט או ביקורת מאפשר צמיחה גדולה ומשמעותית לכל מי שמשתתפת ויוצרת מרחב כזה. אם הוא חד פעמי או מתמשך.

היתרון הברור של מרחב קבוצתי מתמשך הוא הגדלת האינטימיות ועומק העבודה שיכולה להתרחש,

אבל גם במפגש קבוצתי חד פעמי אפשר לעשות עבודה משמעותית שתביא להתפתחות וקידום המשתתפות.

אז איך כדאי לעשות את זה?

11178192_759823567450047_5539903855111853064_n

הזכרי במסגרת קבוצתית שנכחת בה ועשתה לך נעים וטוב ושלמדת דרכה משהו משמעותי ויישמת בחייך.

מסגרת קבוצתית איכותית היא כזאת שאת יכולה להשמיע בה את קולך, לשאול, לבטא, לדבר את עצמך באותנטיות ושאת מקשיבה בה לאחרות בהתמסרות, כאילו את מקשיבה לעצמך… למפגש כזה בפני עצמו, עוד לפני שבחרת מטרה למפגש, יש יכולות ריפוי והוא הבסיס לכל בניה והקמה של קבוצה וסדנה.

נזכרת במרחב שכזה?

כתבי לעצמך מה היה שם מתאים ומדויק לך ולצרכייך. אם זה במסגרת הארגון של המקום- בית, משרד, קליניקה, בית ספר. שעות המפגש, אוכל ושתיה, צורת הישיבה, מבנה המפגש- שיתוף, הנחיה, תרגילי למידה. ובהתאם בני לעצמך את הסדנה והקבוצה האידאלית שאת היית רוצה להצטרף אליה בעצמך. 

איך לבנות סדנה?

אלא הן ההצעות שלי בעקבות ניסיון של בניה והנחיית מאות מפגשים, סדנאות וקבוצות בשש שנים האחרונות. מוזמנת לבחור מהצעותיי רק את מה שמתאים לך באופן אישי.

רצוי שההתחלה תהיה הדרגתית, מקרבת ומחממת. כדי להמעיט מחרדת האי וודאות כדאי להתחיל בהצגה עצמית שלך כמנחה, למה היה חשוב לך לקיים את המרחב הזה ומה חשוב לך להעביר הלאה דרכו. לספר ולשתף מה מצפה להן כאן במשך המפגש.

לאפשר למשתתפות לשתף משהו על הרגשתן כרגע, מה הביא אותן למפגש ולסדנה, מה הציפיות שלהן ממנה, עם מה הן היו רוצות לצאת ? אפשר לעשות זאת דרך משחק, אולי עם כדור, רצוי בתנועה. כשהגוף נע הרבה יותר קל להשתחרר ולהשיל מבוכה של התחלה ואי הכרות.

כתבי לעצמך מה מטרת הסדנה, למידה, חיבורים, צמיחה, גם וגם וגם? בני את תרגילי הסדנה והקבוצה על פי המטרות והערכים שחשוב לך להעביר הלאה. כל תרגיל שמאפשר למשתתפות בקבוצה לצאת מקו מחשבה שהן מורגלות בו יוביל להתחדשות, לתובנה חדשה או מחודשת. יישמי את תרגילי הסדנה על עצמך לפני שאת מנחה את הקבוצה והרגישי האם התרגיל נכון ומדויק לך.

הפסקה בזמן מפגש קבוצתי חשובה להטמעת החומר ויצירת חיבורים ספונטניים לא פחות מזמן הסדנה עצמה, הקדישי להפסקה את הזמן הראוי לה.

מומלץ להנחות פרידה עם אפשרות לביטוי עצמי נוסף של המשתתפות, מה היה כאן עבורי, מה חשוב לי לזכור לקחת הלאה איתי למשך היום והשבוע, האם יש משהו שרציתי לומר או לבטא ולא הספקתי? אפשר לסיים בתרגיל פרידה אוסף, כמו סבב הוקרות, מילה שאנו בוחרות ללכת אתה, מעגל ידיים ונשימות, כתיבה של מתנות לדרך אחת לרעותה ועוד

שימי לב לבחור תרגילים, תוכן והנחיה שמותאמת אלייך, למה את מרגישה עמו נוח, למה שאת שמחה לחוות כמנחה או משתתפת.

איך לשווק סדנה?

כדי להקים מרחב שבו מתכנסות כמה נשים יחד דרושה אנרגיה גדולה, אנרגיה של הקמה, של התחדשות, של יצירה. קודם כל חשוב שיהיה שם רגש. רצון עז שלך לקיים את המרחב ולסחוף אחרייך נשים נוספות. ואחר כך את צריכה לדעת ולזכור שהרגש הזה, של היצירה והבריאה הוא זה שיאפשר לך לשווק ולקדם את הסדנה. ז"א שאם את מאבדת את חיוניות היצירה בזמן השיווק חשוב שתחזרי אליה בכל דרך שאת יכולה.

חפשי ומצאי את היצירתיות שלך בשיווק הסדנה, כך שתוכלי להתמלא באנרגיה הטובה שלך תוך כדי שיווק ולא להתרוקן.

מה מאפשר לך להתמלא באנרגיות של התחדשות? בדקי יישמי.

כתבי לעצמך כמה שיותר למה חשוב לך לקיים את המפגש ואת הסדנה? מה הסדנה תעניק לנשים שתגענה, מה הסדנה תעניק לך?

הזכרי בסדנה אחרת שהגעת אליה- מה הוביל אותך להגיע אליה? איזה סוג של שיווק יישמו סדנאות אחרות שרכשת?

ככל שתהיי יותר מחוברת אל עצמך, אל רצונותייך, אל תשוקתך בשיווק הסדנה כך תוכלי לסחוף אחרייך יותר נרשמות ומשתתפות מרוצות וממליצות.

וכמה עצות פרקטיות לסיום:

יישמי בכתיבה שיווקית כתיבה אינטואיטיבית. תמיד. אחר כך שבי לערוך אותה, נקי ממנה את מה שמיותר, הדגישי את מה שחשוב.

בצעי קידום ממומן בפייסבוק לפוסט רק אחרי שכבר ראית שיש בפוסט עניין והתרחשות חיובית כלשהיא.

אנשים מתחברים לשיווק ופרסום שיש בו חיבור, שיש בו נתינה וערך.

פייסבוק עובד מצוין באמצעות יצירת קהילה וירטואלית איכותית, קראי כאן על איך ליצור קהילה שכזאת. לחצי עליי. 

שיתופי פעולה, הצלחה עסקית נוצרת דרך עבודת צוות, שיתוף והשתתפות עם אנשים נוספים. מצאי את הדרך לשתף עוד אנשים בעסק שלך ולהשתתף בעסקיהם של אנשים אחרים שאת מעריכה ואוהבת.

שווקי, פרסמי, ותקיימי את המרחב שאת רוצה לצור ללא תנאי, הסדנה עצמה היא השיווק היעיל ביותר לסדנה הבאה ולקבוצה שאת רוצה לצור. כן גם אם בסדנה יהיו רק 4 נשים ששתיים מתוכן הן אחותך וחברה שלך. ככה זה בהתחלה לפעמים.

אל תשווקי על אוטומט כי צריך. הגדירי לעצמך מסגרת קבועה של שעות שיווק אם את צריכה, אך בתוך המסגרת הזאת מצאי את ההנאה וההנעה מתוך עצמך.

פוסטים לשיווק הסדנה בפייסבוק- אפשרי ורצוי 2-3 בשבוע, בעלי ערך, עם סיפור קצר, עם שיתוף מצדך והזמנה ברורה להצטרף אלייך לסדנה.

עדכון בנות משפחה, חברות, מטופלות ולקוחות דרך מייל, פייסבוק וווטסאפ. הרבה פעמים צריך תזכורות נוספות ולראות את הפרסום וההזמנה כמה פעמים לפני שמתעמקים בה ומחליטים להגיע. פרסמי בקצב המתאים לך. אם מעורבת בשיווק גם נתינה וערך זה עושה את זה הרבה יותר קל.

כדי להרים ולהקים קבוצות וסדנאות את צריכה להיות אוהבת אדם. את צריכה להיות אוהבת ומלאת אמונה. הגדילי אהבתך ואמונתך בעצמך, באחרים ובאחרות כל יום מחדש. 

 

מוזמנת באהבה לעשות את זה איתנו יחד ב"גדולה":

להנחות בגדולה- http://bit.ly/2w47y9c

 

אהבה והודיה

רעות רסלר

מייסדת "גדולה-מעגלי הגשמה"

מטפלת ומנחה בפסיכודרמה, מלווה נשים בתהליכי צמיחה אישיים ועסקיים

054-2267220

raysh.lomi@gmail.com

 

 

IMG_0237

 

הי, אפשר להשאיר לי כאן תגובה (-:

השאר תגובה





דילוג לתוכן